moobicon-foto-header

Support

In een tijd van snelle technologische vooruitgang wordt voertuigtechniek steeds complexer. Moderne voertuigen en machines zijn uitgerust met een breed scala aan elektronische systemen, geavanceerde sensoren en boordcomputers die de prestaties, milieuvriendelijkheid, veiligheid en functionaliteit verbeteren. Met de groeiende complexiteit van voertuigen wordt het stellen van een juiste diagnose en het veilig uitvoeren van reparaties een steeds grotere uitdaging. Toegang tot de juiste tools, voertuig technische informatie en kennis wordt steeds belangrijker. Technisch support voor voertuigtechnici speelt hierbij een belangrijke rol. Het stelt technici in staat om de dagelijkse uitdagingen met plezier veilig, efficiënt en effectief aan te pakken waardoor het voertuig of de machine weer snel en veilig kan worden afgeleverd.


Technische ondersteuning

MoobiCon levert, met haar label CLEVER DiagnostiX, diepgaande ondersteuningsmogelijkheden, met als doel om technici snel vooruit te helpen wanneer men even hulp nodig heeft. Deze ondersteuning kan onder andere bestaan uit:

  • uitleg over de werking van de aanwezige (diagnose)apparatuur, ondersteuning bij het stellen van een diagnose t.a.v. het voertuig of machine, of het verstrekken van informatie (Hotline support);
  • het uitvoeren van remote services (Remote support), of;
  • diagnosehulp op locatie (Onsite support).


CLEVER DiagnostiX bestaat uit een ervaren supportteam dat rechtstreeks in verbinding staat met de technici in de werkplaats. Daarbij worden alle ondersteuningsaanvragen en verstrekte adviezen vastgelegd en kunnen periodiek gerapporteerd worden.


Veilig, effectief en efficiënt

Technisch support biedt technici toegang tot up-to-date OEM-technische informatie, diagnosehulp en fabrieksrichtlijnen die essentieel zijn voor een nauwkeurige probleemanalyse en effectieve reparaties. Het geeft technici de nodige begeleiding en middelen om ervoor te zorgen dat reparaties veilig en volgens fabrieksvoorschriften worden uitgevoerd.

Hotline support

Eén van de manieren waarop MoobiCon ondersteuning biedt is hotline support door ervaren technici. Het gedreven CLEVER DiagnostiX supportteam staat op afroep paraat om de werkplaats te helpen bij technische vraagstukken, dan wel voorziet van technische documentatie. Denk aan ondersteuning bij het toepassen van (diagnose)apparatuur van aangesloten CLEVER Diagnostix Equipment Partners, technische vragen ten aanzien van voertuigen. Ook geven ze snel de juiste technische informatie door het leveren van nét dat juiste schema, component locatie of handleiding dat nodig is om de klus te klaren.

support-hotline-support

Merken (diagnose)apparatuur die we ondersteunen

Wij ondersteunen diverse merken (diagnose)apparatuur van onze CLEVER DiagnostiX Equipment Partners.

support-remote-support

Remote support op OEM-niveau

MoobiCon levert ook remote services, wat het mogelijk maakt dat diverse werkzaamheden op afstand kunnen worden uitgevoerd bij zowel personenauto’s, vrachtwagens als off-highway voertuigen. In de werkplaats wordt de remote-interface aangesloten op het voertuig, waarna ons CLEVER DiagnostiX supportteam op afstand een diagnosestelt of een programmering/configuratie uitvoert met één van de vele (OEM) diagnoseapparaten.


Desgewenst kan afgesproken worden dat wij uitsluitend originele fabrieks-diagnoseapparatuur inzetten, waarbij alle uitgevoerde handelingen volledig traceerbaar zijn. 

Onsite support

Indien het probleem niet op afstand op te lossen valt, kan gebruik gemaakt worden van onze onsite support. Hierbij komt één van onze CLEVER eXperts naar de werkplaats om de juiste diagnose te stellen en/of de reparatie uit te voeren.

support-onsite-support

Support op maat

Om werkplaatsen volledig te ontzorgen, levert MoobiCon verschillende ondersteuningspakketten, waarmee technici gegarandeerd zijn van diepgaand technische ondersteuning toegang tot originele fabrieksinformatie. De diensten kunnen tevens ook afzonderlijk worden afgenomen.

KUNNEN WIJ JE HELPEN?

Ben je op zoek naar een betrouwbare en onafhankelijke partner die jouw technici ondersteunt bij hun dagelijkse werkzaamheden, trainingen verzorgt en technische informatie verstrekt waar nodig? Neem contact met ons op. Wij adviseren je graag over de mogelijkheden.