header-support-remote

Remote support

Met onze Remote Technisch Supportdiensten helpen wij je graag met het uitvoeren van programmeringen, configuraties en diagnosestellingen. Werkzaamheden kunnen op afstand worden uitgevoerd, wanneer je eigen apparatuur ontoereikend is, hulp nodig is bij een complexe diagnose of er even capaciteitsgebrek is.


Alle diagnosefuncties en kennis in 'eigen huis'

Met onze remote-oplossing slaan wij een brug tussen het voertuig in jouw werkplaats en onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk. Om gebruik te kunnen maken van onze remote diensten, heb je alleen onze Remote Interface nodig. Deze sluit je aan op de OBD-stekker van het voertuig en plaatst de aanvraag, waarna ons supportteam op afstand een diagnosestelt of programmering/codering uitvoert met één van onze vele diagnoseapparaten. Indien gewenst, kunnen wij alle werkzaamheden uitsluitend met originele fabrieksapparatuur uitvoeren waardoor een optimale kwaliteitsgarantie geboden kan worden. 


Door het voertuig op afstand over te nemen, hoeft het voertuig de werkplaats niet te verlaten, worden de arbeidsprocessen minimaal verstoord. Daarbij hoeft vervangend vervoer minder lang ter beschikking gesteld te worden en worden aanzienlijke kosten bespaard.


Onze diensten

support-remote-support2

Remote Technisch Support (RTS)

Op afstand kunnen wij talloze programmeringen en configuraties van systemen/componenten uitvoeren. Denk hierbij aan trekhaakcoderingen, coderen van regeleenheden, sleutels programmeren, verstuiveraanpassingen verrichten, kalibreren van koplampen, lezen en wissen van foutcodes, service-intervallen resetten en nog veel meer.


Hierbij betaal je alleen voor de dienst die je afneemt en ontvang je een aanzienlijke korting als je een CLEVER VTS-lidmaatschap hebt.

Remote Diagnose Support (RDS)

Indien hulp nodig is bij een complexe storing, wordt een diagnose op afstand uitgevoerd door één van onze diagnosespecialisten.


Hiervoor geldt een uurtarief.

Voordelen van remote support

Met onze Remote Technisch Supportdiensten haal je aanzienlijke voordelen in huis:


  • Nagenoeg elke diagnose-, configureer- en programmeerfunctie uit te voeren in je eigen werkplaats.
  • Bij complexe storingen kan op afstand de juiste diagnose worden gesteld.
  • Indien gewenst, worden alle remote supportdiensten uitgevoerd met OEM-diagnoseapparatuur, waardoor geconformeerd kan worden aan OEM-richtlijnen.
  • Bespaar aanzienlijke investeringen in (OEM-)diagnoseapparatuur.
  • Bespaar aanzienlijk op langere doorlooptijden en kosten (transport, leenauto, etc.).
  • ‘Nee’ verkopen aan de klant, of deze doorsturen naar een collega-bedrijf, is niet langer nodig.
  • Betaal alleen voor de dienst die je afneemt en die ook nog eens dikwijls door te belasten is aan de klant.
  • Gedegen (geautomatiseerde) rapportage en heldere (digitale) facturatie.
  • Minder verloren en niet facturabele uren, waardoor het rendement stijgt.

Meer mogelijkheden